Ha maradnék…

Ma egy rendhagyó poszttal jelentkeznék nektek, amit megpróbálok majd rendszeressé tenni. Attól függ, hogy milyen gyakran avatok majd új kedvenc könyvet. Most ugyanis egy könyvről szeretnék nektek írni, amit különösen a szívemben zártam.

covers_310127Sok szó esett már róla, hogy mennyire szeretek olvasni, és általában a hó végi hauljaimban is fellelhető egy-egy könyv. A téli szünetben kölcsön kaptam jó pér kötetet az unokatestvéreméktől, és köztük volt a Ha maradnék…  is. Mint a moly.hu-s értékelésemben is írtam (itt elolvashatod) kissé félve álltam neki a könyvnek, ugyanis nem ez volt az első kötet amit az írónőtől olvastam, és a másik kettő abszolút nem nyerte el a tetszésemet. (Ez enyhe kifejezés igazából utáltam őket.)

Ez a kötet viszont rögtön az elején magával ragadott, annyira már volt mint a Csak egy nap/Csak egy év. Nem akarom elspoilerezni, hátha valaki kedvet kap az olvasáshoz, így csak a hivatalos fülszöveget osztom meg veletek:

És te hogyan döntenél?

Képzeld el, hogy mindened megvan, amiről csak egy lány álmodhat. A szüleid jó fejek, mindig megértenek és melletted állnak. Az öcséd a legédesebb kiskölyök a világon. A város legígéretesebb rockbandájának frontemberével jársz, aki nem elég, hogy eredeti és különleges, de imád is téged. A zenei tehetséged szélesre tárta előtted a világ kapuit.

Képzeld el, hogy aznap, mikor leesik az első hó, mindezt elveszítheted.

Amikor életedben először kell komoly döntést hoznod, nem áll melletted senki, akitől segítséget remélhetnél. Élet és halál között kell választanod. Az életed soha nem lehet olyan, mint amilyennek ismerted. A halálról semmit sem tudsz.

Te mit tennél? Harcolnál vagy feladnád? Mennél vagy maradnál?

Valójában nekem még ez sem keltette fel igazán az érdeklődésemet, de ez a könyv egészen más, mint amit a fülszöveg alapján gondoltam volna. Mia egy iszonyatosan szerthető karakter, akivel maximálisan tudtam azonosulni. A családja annyira hasonlít az enyémre, azt leszámítva, hogy nincs testvérem , meg mondjuk apának nem volt zenekara.

Igaz, hogy ifjúsági regény, de szerintem idősebbek/felnőttek is teljesen nyugodtan elovashatják, mert biztos, hogy mindenkinek megfordult már a fejében a könyvben felvetült kérdés: mennék/vagy maradnék.

Akik pedig lusták olvasni azoknak ajánlom a filmet, ami szontén nagyon jó volt, két hibától eltekintve, ami összességében nem olyan vészes, és nem befolyásolta a sztorit sem, de azért mégis csak a könyvet mondanán az igazinak.

Értékelés:

Történet 5/5
Karakterek 5/5 (mindenkit szerettem, és ez nagyon ritka nálam)
Borító 5/5 (unokatesómnak a filmes borítóval van meg ami szerintem gyönyörű)

xxx moi

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

